Medido

Medido is een begrip in de wereld van de thuiszorg. Zij zijn het merk achter de slimme, automatische medicijndispenser; het product dat ervoor zorgt dat clienten in de thuiszorg de juiste medicijnen op het juiste moment ontvangen.

Medido heeft ons benaderd om grondig te kijken naar het verbeteren van haar producten en diensten. In dit project is een analyse van het merk en alle betrokkenen samengevat in 1 visie. In onze woorden: ‘het belevingsconcept’.

De uitdaging
Hoe zorgen we ervoor dat het contact met Medido door iedereen als vlekkeloos, plezierig en betrouwbaar wordt ervaren? De uitdaging is hierbij dat de ideale gebruikservaring verder gaat dan alleen een gebruiksvriendelijke dispenser, en dat er veel verschillende partijen met Medido te maken hebben. Medido is een platform waar clienten, zorg-organisaties, mantelzorgers, artsen, apothekers, medicijnverpakkers en anderen mee interacteren.

De oplossing
Door het afnemen van diverse interviews met mensen uit de praktijk én organiseren van creatieve sessies met het hele Medido-team ontstaat een een volledig beeld van: ‘de reis van de gebruikers’. Dit komt tot uiting in een visueel concept dat inzicht geeft in alle contactpunten tussen Medido en haar betrokkenen, vanaf het moment dat Medido ter sprake komt tot en met het moment dat Medido een onmisbaar deel is van het leven van de client. Daarnaast geeft het ook een breed beeld van de oude situatie tot en met een realistische visie voor de toekomst. 

Het resultaat

Het concept geeft de directie en het ontwikkel-team inzicht in hoe Medido invulling kan gaan geven aan een verbeterde gebruiksbeleving en met welke middelen dit moet gebeuren. Tevens is het concept de directe aanleiding geweest voor de start van vervolgtrajecten waarin we nieuwe producten en diensten gaan ontwikkelen.

Similar Projects